Facebook pokrenuo novi alat – Korisnici će od sada moći sami da kontrolišu privatnost
1.9K
Facebook je pokrenuo dugo obećavani alat koji korisnicima omogućava da ograniče podatke koje ta društvena mreža može o njima da prikupi sa drugih sajtova i aplikacija.
Kompanije je saopštila da dodaje sekciju na kojoj se može videti aktivnost koju Facebook prati van svog servisa preko svojih “lajkovanja” i drugih sredstava. Korisnik može da izabere da bude isključen iz praćenja, a u suprotnom će se praćenja nastaviti po dosadašnjem sistemu, prenosi AP.
Alat koji je ranije bio poznat kao “očisti istoriju” sada će imati pomalo nespretno ime “Off aktivnostima Facebook-a”. Kako prenosi AP, “Off Facebook ” biti i dalje korišćen za sakupljanje brojnih informacija koje ta mreža koristi kako bi ciljano korisnicima prikazivala reklame.
Blokiranje praćenja može da znači da će korisnicima manje reklama izgledati poznato, ali neće promeniti broj reklama koje će oni videti na ovoj društvenoj mreži, kao ni način na koji Facebook koristi njihove aktivnosti da bi im prikazao reklame.
Čak i ako isključite praćenje, Facebook će i dalje sakupljati podatke na “Off aktivnostima Facebook-a”, samo će isključiti te aktivnosti sa vašeg profila, upozorava AP.
Iz kompanije uveravaju da firme neće znati da ste baš vi “kliknuli” na njihovu reklamu, ali će znati da je neko to uradio. Tako će Facebook i dalje moći da saopšti klijentima koliko se dobro kotiraju njihove reklame.
Novi alat omogućiće korisnicima da izbrišu istoriju pretraživanja sa Facebooka i da ga spreče da prati dalja pretraživanja i posete sajtovima. Na taj način Facebook neće moći da koristi informacije sakupljene sa aplikacija i sajtova kako bi ciljano prikazivao reklame na Facebooku, Instagramu i Messengeru.
Facebook neće moći ni koristi takve informacije da bi korisnicima prikazivao postove za koje misli da će im se svideti, kao što su vesti koje dele njihovi prijatelji.
Novi alat je pokrenut u Južnoj Koreji, Irskoj i Španiji, što je u skladu sa tendencijom kompanije Facebook da prvo lansira nove mogućnosti na manjim tržištima. Kompanija nije saopštila kada će ova novina zaživeti u drugim zemljama, ali je navela da će to biti u narednim mesecima.
Izvor: eKapija
Ostavite komentar