“Garažni film” u Srbiji večeras u Umetničkoj galeriji “Nadežda Petrović”
Biće prikazan film ”Narcis i eho” iz 2011. godine, za koji sam autor smatra da je najradikalniji u smislu eksperimenta. Nakon projekcije filma, uslediće razgovor sa gostima, Sašom Radojevićem i Vesnom Perić, o filmu, stvaralaštvu autora, garažnom i meta filmu u Srbiji i drugim zanimljivim temama.
Program se realizuje uz podršku Ministarstva za kulturu i informisanje Republike Srbije, a ulaz na projekciju je besplatan.
scenario i režija: Saša Radojević
uloge: Andrijana Đorđević, Amra Latifić, Vladislava Đorđević, Milutin Milošević…
Sarađivala kao scenaristkinja na TV serijalima Mile protiv tranzicije(2007.) i Otvorena vrata (2013/2014.) Pisala tekstove o sajber fenomenima za dodatak lista Danas (com_medi@), filmske eseje za Kulturni dodatak lista Politika (2001.- 2014.) a od 2003. aktivno piše i filmske kritike za Drugi program Radio Beograda i sarađuje sa Hronikama FEST-a. Kratke proze objavljuje u srpskoj i austrijskoj periodici – Beogradski književni časopis, Povelja, ProFemina, Keine Delikatessen. Kratke priče objavljene su joj u tematskim zbirkama savremenih srpskih prozaista posvećenih I. Andriću i M. Crnjanskom – Zemaljski dugovi (Laguna, 2011) i Putnik sa dalekog neba (Laguna, 2012), kao i u zbirci Priče o Savamali (Arhipelag, 2013).
Trenutno radi kao urednica Dramskog programa Radio Beograda. Autorka je 9 radio drama produciranih na Radio Beogradu. Autorka nagrađenog angažovanog dramskog teksta Šta je ona kriva nije ništa ona kriva u produkciji Bitef teatra i Heartefact fondacije 2015. u režiji Anđelke Nikolić.
Saša Radojević, rođen je u Beogradu, diplomirao na Fakultetu dramskih umetnosti u Beogradu. Pisao je scenarije za dokumentarne TV serije i kratke filmove. Objavio je više studija o filmu, kao i roman “Divlje senke” (2002). Bio je asistent režije Teu Angelopulosu na snimanju filma “Odisejev pogled” (1995). Nosilac je talasa “garažnog filma” zajedno sa rediteljem Milutinom Petrovićem sa kojim često i sarađuje. Radojevićev scenaristički i rediteljski opus pored toga nosi i oznake meta-filmičnosti, krećući se u okvirima eksperimentalnog filma i filma-eseja. Kao scenarista, potpisao je filmove “Zemlja istine, ljubavi i slobode”, “Jug jugoistok” i “Petlja” (u režiji Milutina Petrovića) , “Doktor Rej i đavoli” (u režiji DInka Tucakovića) i “Država” (u režiji Jelene Marković), dok se kao reditelj sopstvenih scenarija potpisuje na filmovima “Poljupci” (2004), “Narcis i Eho” (2011), “Žigosana” (2015), “Porodica” (2015) i “Aleksandra” (2019). Dugometražni filmovi na kojima je sarađivao više puta su nagrađivani u zemlji i inostranstvu.
S poštovanjem,
Predrag Živković
kustos/urednik filmskog i video programa
Umetnička galerija Nadežda Petrović