TRIBINA: DISLEKSIJA, AUTIZAM I ADHD u INKLUZIVNOJ NASTAVI
The SEN ToolkitGreater inclusivity provision for SEN students in mainstream classrooms
Tribina o inkluzivnoj nastavi – Dom kulture Čačak, sreda 7. oktobar u 19.30 sati
Podrška učenicima sa posebnim obrazovnim potrebama u velikoj meri zavisi od nastavnog i pedagoškog osoblja u osnovnim i srednjim školama. Trentutno stanje pokazuje da se ovo osoblje suočava sa sve kompleksnijim zahtevima obrazovnog i vaspitnog okruženja i da je nastavnicima neophodna neodložna dodatna podrška kako bi stekli kompetencije za adaptivniji i uspešniji rad u svojim inkluzivnim odeljenjima.
Trenutno, podršku učenicima sa manjim smetnjama u razvoju pružaju nastavnici koji često i sami nemaju odgovarajuću podršku i nisu adekvatno obučeni za ovakav rad. Nastavnom i ostalom osoblju koje obavlja vaspitno -obrazovni rad u školama u znatnoj meri nedostaje podrška u prepoznavanju i primeni efektnih inkluzivnih tehnika.
U zaključku Evropske komisije se konstatuje da „obrazovni sistemi uglavnom nisu u stanju da obezbede potrebnu podršku učenicima kojima je potrebna pomoć u savladavanju emotivnih, socijalnih i obrazovnih poteškoća, kako bi se sprečilo njihovo prerano napuštanje formalnog obrazovanja.“
Obrazovna praksa u našoj zemlji, kao i drugim državama Evrope, obiluje primerima koji ukazuju na prisutnost potrebe da se nastavnicma pruži neodložna pomoć u ovoj oblasti rada.
Tribina ’Disleksija, autizam i ADHD u inkluzivnoj nastavi’ nastoji da ukaže na pomake ali i nedostatke u trenutnoj situaciji u osnovnim i srednjim školama deceniju nakon zvaničnog uvođenja koncepta inkluzivne nastave.
Pored predstavnika međunardnog projekta SEN Toolkit za pomoć nastavnicima u inkluzivnoj nastavi, na tribini učestvuju predstavnici Školske uprave i Centra za stručno usavršavanje Čačak, kao i predstavnici Udruženja za pomoć osobama sa autizmom, nastavnici i pedagozi koji rade u školama.
Gosti:
Ljubomir Vasojević, kooridnator projekta SEN Toolkit projekat za pomoć školama u inkluzivnoj nastavi
- Martin Bloomfiled, SEN ekspert, York Associates, Velika Britanija (posredstvom video priloga)
- Školska uprava Čačak
- Centar za stručno usavršavanje zaposlenih u obrazovanju Čačak
- Radunka Lazić, Beogradsko udruženje za pomoć osobama sa autizmom
- Katarina Anđelković, master logoped, direktor i osnivač Logopedskog centra ’Lingua Logos’ u Beogradu.
- Predstavnici škola
Teme:
- Gde se nalazi inkluzivna nastava u našim školama, deset godina nakon početka
- Primeri dobre prakse
- Teškoće sa kojima se suočavaju nastavnici i stručno osoblje
- Gde je Srbija u odnosnu na druge zemlje Evrope
- Projekat SEN Toolkit: koja vrsta podrške je potrebna i kako je obezbediti
Tekst: Ljubomir Vasojević