DruštvoZdravstvo

TRIBINA: DISLEKSIJA, AUTIZAM I ADHD u INKLUZIVNOJ NASTAVI

The SEN ToolkitGreater inclusivity provision for SEN students in mainstream classrooms

1.24Kpregleda

Tribina o inkluzivnoj nastavi – Dom kulture Čačak, sreda 7. oktobar u 19.30 sati

Podrška učenicima sa posebnim obrazovnim potrebama u velikoj meri zavisi od nastavnog i pedagoškog osoblja u osnovnim i srednjim školama.  Trentutno stanje pokazuje da se ovo osoblje suočava  sa sve kompleksnijim zahtevima obrazovnog i vaspitnog okruženja i da je nastavnicima neophodna neodložna  dodatna podrška kako bi stekli kompetencije za adaptivniji i uspešniji rad u svojim inkluzivnim odeljenjima.

Trenutno, podršku učenicima sa manjim smetnjama u razvoju pružaju nastavnici koji često i sami nemaju odgovarajuću podršku i nisu adekvatno obučeni za ovakav rad. Nastavnom i ostalom osoblju  koje obavlja vaspitno -obrazovni rad u školama u znatnoj meri nedostaje podrška u prepoznavanju i primeni efektnih inkluzivnih tehnika.

U zaključku Evropske komisije se konstatuje da „obrazovni sistemi uglavnom nisu u stanju da obezbede potrebnu podršku učenicima kojima je potrebna pomoć u savladavanju emotivnih, socijalnih i obrazovnih poteškoća, kako bi se sprečilo njihovo prerano napuštanje formalnog obrazovanja.“

Obrazovna praksa u našoj zemlji, kao i drugim državama Evrope, obiluje primerima koji ukazuju na prisutnost potrebe da se nastavnicma pruži neodložna pomoć u ovoj oblasti rada.

Tribina ’Disleksija, autizam i ADHD u inkluzivnoj nastavi’ nastoji da ukaže na pomake ali i nedostatke u trenutnoj situaciji u osnovnim i srednjim školama deceniju nakon zvaničnog uvođenja koncepta inkluzivne nastave.

Pored predstavnika međunardnog projekta SEN Toolkit za pomoć nastavnicima u inkluzivnoj nastavi, na tribini učestvuju predstavnici Školske uprave i  Centra za stručno usavršavanje Čačak, kao i predstavnici Udruženja za pomoć osobama sa autizmom, nastavnici i pedagozi koji rade u školama.

Gosti:

Ljubomir Vasojević, kooridnator projekta SEN Toolkit projekat za pomoć školama u inkluzivnoj nastavi

  • Martin Bloomfiled, SEN ekspert, York Associates, Velika Britanija (posredstvom video priloga)
  • Školska uprava Čačak
  • Centar za stručno usavršavanje zaposlenih u obrazovanju Čačak
  • Radunka Lazić, Beogradsko udruženje za pomoć osobama sa autizmom
  • Katarina Anđelković, master logoped, direktor i osnivač Logopedskog centra ’Lingua Logos’ u Beogradu.
  • Predstavnici škola

Teme:

  1. Gde se nalazi inkluzivna nastava u našim školama, deset godina nakon početka
  2. Primeri dobre prakse
  3. Teškoće sa kojima se suočavaju nastavnici i stručno osoblje
  4. Gde je Srbija u odnosnu na druge zemlje Evrope
  5. Projekat SEN Toolkit: koja vrsta podrške je potrebna i kako je obezbediti

Tekst: Ljubomir Vasojević